EDUCATION WITH THE ELDERLY ADULTS: URGENT CHLLENGES AND ACTIONS
Resumen
El artículo aborda los retos para la construcción de una educación con las personas adultas mayores en el marco del discurso de la Educación con las Personas Jóvenes y Adultas (EPJA), Afirma que existe un proceso de envejecimiento con desigualdad, aporta elementos para una pedagogía con personas adultas mayores y suscribe la necesidad de generar nodos articuladores en ámbitos diversos como la EPJA y la educación con personas adultas mayores a favor del derecho a la educación de éstas. Aborda la condición social, las personas adultas como sujetos de derecho y elementos para la construcción de una pedagogía con las personas adultas mayores.
Palabras claves: educación, derecho, pedagogía, adultos mayores.
Abstract:
The article addresses the challenges for the construction of an education with older adults within the framework of the discourse of Education with Young People and Adults (EPJA), Affirms that there is an aging process with inequality, provides elements for a pedagogy with older adults and subscribes to the need to generate articulating nodes in diverse areas such as the EPJA and education with older adults in favor of their right to education. Addresses the social condition, adults as subjects of law and elements for the construction of a pedagogy with older adults.
Keywords: education, law, pedagogy, older adults.